Progovaranje i uključivanje u društveni život

Suzanne Dixon

Vaša beba je počela isprobavati nekoliko riječi s „mama” i „da-da” vjerojatno među njima. Mnogi od tih pokušaja će i dalje biti nedorečeni („lop” za „lopta”, na primjer). Ali ovi novi zvukovi će potaknuti druge da joj daju riječi koje želi – i tako ona uči jezik.

Prije nego što je postane vješta u imenovanju stvari oko sebe, pokazat će na njih. To je proces koji psiholozi nazivaju „podijeljena zajednička pozornost.” Ona će početi pokazujući prstom na objekte koje želi, a uskoro će početi ukazivati na zanimljive stvari samo da bi ih podijelila s vama. Pravit će grimase kako bi dobila vaš osmijeh i plesat će i pozirati kako bi zadržala vašu pažnju.

Nitko ne razumije značenje njezinih gesta i ponašanja bolje od vas, tako da će cijelim svojim tijelom pokušavati dobiti reakciju koju želi.

Vaše otvoreno dijete

Mnoge bebe ove dobi vole biti s drugom djecom svoje dobi: braćom i sestrama, rodbinom i djecom susjeda. Vi, međutim, možete očekivati da ne bude previše interakcije. Vaša beba može uživati​ gledajući drugu djecu i možda čak i pokušati ih oponašati. Zapravo, igra s drugom djecom dolazi kasnije.

Bebe su sretne ponoviti sve radnje za koje dobivaju osmijeh. Stoga gledajte što nagrađujete smješkanjem – možda nije nešto što zaslužuje bis!

U ovoj dobi previše je očekivati i dijeljenje s drugima. Umjesto toga, usredotočite se na učenje starije djece kako da trguju igračkama s vašim djetetom.

Nije prerano početi gledati na znakove empatije kod svog mališana koji plače ako drugo dijete plače, tapše nekoga u nevolji ili pokušava pomoći nekome tko je ozlijeđen. Iako vaša beba ne može stvarno razumjeti kako se osjeća onaj koji pati, on uči kako prepoznati i odgovoriti na osjećaje – to je važna uloga u njegovom mentalnom razvoju.

Pristanak na kolačiće