Spavanje tijekom trudnoće i problemi s učestalim mokrenjem. Pustimo mame da spavaju

Spavanje tijekom trudnoće i problemi s učestalim mokrenjem. Pustimo mame da spavaju

Suzanne Dixon MD, MPH

Imate poteškoća sa spavanjem? Udarci bebe, česti odlasci na zahod i problemi s pronalaženjem udobnog položaja za spavanje mogu vam otežati dobar san u trudnoći. Srećom, postoje savjeti koji vam mogu pomoći.
„Budite odmorni" prekrasan je savjet, no ponekad je to lakše reći nego učiniti. Zbog brige o aktivnoj bebi i hormonalnih promjena može nam teško biti zaspati i promijeniti navike spavanja tijekom trudnoće. Kada napokon zaspite, beba vas često probudi. Navest ćemo neke uzroke prekidanja sna i načine na koje možemo izlaziti na kraj s njima.

Nemiran san i preokretanje

Često je teško u trudnoći, naročito u trećem tromjesečju, pronaći udoban položaj za spavanje. Pokušajte leći na bok i položiti jastuk između koljena kako biste poduprli donji dio leđa. Postavljanje jastuka uzduž vašeg tijela i naslanjanje leđima na njih podržava vaše tijelo tamo gdje je najpotrebnije. Nekim ženama je lakše kada spavaju u malo povišenom položaju s puno jastuka ispod i oko sebe.

Česta mokrenja

Kako trudnoća odmiče, sve češće ćete mokriti. Vrijeme tijekom noći vjerojatno neće biti izuzetak. To je zbog toga što povećana maternica pritišće vaš mjehur. Nemojte manje piti tijekom dana, no možete pokušati što manje piti neposredno prije odlaska na spavanje.

Ponekad infekcije mokraćnih puteva mogu povećati učestalost mokrenja. Učestalo mokrenje nije jedini simptom ovih upala. Možda osjećate hitnu potrebu za mokrenjem ili bol ili pečenje tijekom mokrenja. Ako imate i ove druge simptome osim učestalog mokrenja, obratite se svojem ginekologu. On će vjerojatno testirati vaš urin na infekcije.

Aktivnost vaše bebe

Pokreti bebe mogu vas probuditi tijekom noći. Ne možete učiniti puno u vezi s tim, niti biste to željeli. Kretanje bebe obično je znak da je beba zdrava. Kada se beba prestane micati ili se rijetko pomiče, postanemo zabrinuti za njezino zdravlje. Stoga je to, iako vas to može ponekad frustrirati, zapravo znak da je vaše maleno zdravo! Ako vas vaša beba drži budnom tijekom noći, pokušajte odspavati danju. Čak i kratak drijemež može vas osvježiti.

Kompresija živaca. Sve žene zadržavaju tekućinu tijekom trudnoće (edem). To je normalno, no može prouzročiti pritisak na živce na nekim točkama tijela. Primjerice, živac dlana može se pritisnuti dok prolazi kroz ručni zglob (sindrom karpalnog tunela). Bol koja zbog toga nastaje obično je jača rano ujutro i može vas probuditi noću. Nošenje udlage za ručni zglob tijekom noći može vam pomoći. Također možete pokušati osloniti ruku koja vas boli na jastuk.

Savjeti za bolji san
Slijede još neki savjeti koji vam mogu pomoći da se dobro naspavate:
izbacite kofein iz svoje prehrane.
Svakodnevno umjereno vježbajte. Studije pokazuju da redovito vježbanje pomaže da bolje spavamo. Šetnja je odličan izbor za trudnice. Kako biste saznali više o vježbanju u trudnoći, pogledajte naslov Pokrenite se!
Pokušajte popiti i čašu toplog mlijeka prije odlaska na spavanje.

Na koncu, nemojte uzimati tablete za spavanje, čak ni one koje možete kupiti bez recepta. Uvijek se posavjetujte sa svojim liječnikom prije uzimanja bilo kojeg lijeka.

Vjerojatno će vam se svidjeti i: