Cheryl Lock

Kao roditelj, vaša je prva sklonost da zaštitite svoje dijete od stvari koje joj se događaju noću. Za razliku od noćnih mora i zastrašujućih snova, noćni strahovi slijede drugačija pravila.

U većini slučajeva, vaš mališan može zaspati bez problema, ali se budi prestrašen u roku od dva sata. Iako se čini da je budan i uznemiren, primijetit ćete da i dalje ne reagira.

Najvažnija stvar koju treba učiniti kada je u pitanju ublažavanje noćnih strahova u male djece jest da umirite svoje dijete. Usred noćnog straha dijete će biti neutješno, tako da će vaš glavni zadatak biti da svjetla ostavite prigušena i govorite tiho. Uvjerite ga da ste tu i da nećete dopustiti da ga netko ozlijedi.

Većina noćnih strahova u male djece traje od 10 do 30 minuta, kada će se dijete vjerojatno smiriti, vratiti na spavanje i ujutro se neće ni sjećati tog incidenta.

Ne zaboravite da su se kod neke djece noćni strahovi pojavili kada su bili preumorni (samo još jedan razlog da svatko u vašoj obitelji treba prihvatiti dnevno spavanje!).

Važno je držati se redovite rutine odlaska u krevet, osobito kod male djece. Ako ste uspostavili redovit odlazak u krevet vašeg mališana, a on i dalje pati od noćnih strahova, pokušajte ga staviti u krevet oko 30 minuta ranije i vidjeti je li to pomaže.

Bez obzira na oblik noćnih strahova, budite uvjereni da će s vremenom prirodno nestati. Ubrzo će se vaše dijete vratiti punom, ugodnom noćnom spavanju.