Zdravi rođendanski kolači i slastice u kojima djeca uživaju

Zdravi rođendanski kolači i slastice u kojima djeca uživaju

Wendy Kalen

Kada planirate slaviti rođendan svog djeteta, pravi je izazov ne poslužiti najraskošniju i najbolju moguću gozbu. No za dijete u razvoju koje treba obilje hranjivih sastojaka mudro bi bilo razmotriti uobičajene načine gozbe. Saznajte kako možete osmisliti slavljenički, zdrav i ukusan rođendanski jelovnik uz ovih nekoliko savjeta:

Ideje za zdrave slastice


Evo nekih zamjenskih sastojaka i prijedloga koji će biti zdraviji za vas i za mališana. Zapamtite ih ako želite napraviti vlastitu tortu za zabavu.

Ideje zamjenskih sastojaka


• 1/3 univerzalnog brašna može se zamijeniti pšeničnim brašnom cijelog zrna
• Jabučni maslac može zamijeniti otprilike 1/3 običnog maslaca
• Umjesto 3 cijela jaja, upotrijebite 2 cijela jaja i jedan bjelanjak
• Neufchatel se može upotrijebiti umjesto punomasnog kremastog sira
• Kiselo vrhnje niže masnoće može se upotrijebiti umjesto standardnog kiselog vrhnja

Ideje za zamjenu cijelog kolača


• Kolač od zobenog brašna
• Kruh od banane
• Biljni kruhovi (mrkva, bundeva, tikvica)
• Kolači s repicom, krumpirom ili slatkim krumpirom

Obilje umaka


Svako dijete jasličke dobi uživa u umacima, a to može dati jako zamrljane rezultate. No to nije nužno loše dok god vaš mališan jede zdravo – tu ste osvojili puno bodova!

Slatki umaci
• Kaša od jabuke
• Kiselo vrhnje začinjeno voćnim posipom ili zgnječenim voćem
• Zgnječene banane sa ili bez bobica i ricottom

Vrisak (čubar)
• Kremasti sir ublažen mlijekom
• Guakamole
• Malen mladi seljački
• Humus
• Kremasti umaci za salatu
• Kuhano i gnječeno povrće

Zdrava hrana za umak
• Sir
• Voće
• Kuhano povrće (mrkve, brokula, grašak, cvjetača)
• Krastavci
• Graham krekeri
• Kruh od punog zrna
• Male kriške ili rolana piletina ili puretina

Miksajte


Smoothie je postao više od samog voća – mnogi sada dodaju i povrće. Ti hranjivi napitci izvanredan su način dodavanja povrća slasnoj gozbi. Ako vaš mališan voli smoothie, dodajte neke od tih sastojaka kako biste ga nahranili pravom hranom koja mu najviše treba:

• Avokado
• Špinat
• Kuhana mrkva
• Kelj
• Peršin
• Krastavac

Ako vaše dijete jasličke dobi jede iz male šalice, smoothie se može razrijediti mlijekom ili vodom (ako je smoothie vrlo gust, može se poslužiti u posudi sa žlicom.)

Vrijeme je za hranu s licem


Napravite lice pomoću hrane! Upotrijebite hranu kao sredstvo za bojenje, a tanjur kao platno za vaše remek-(d)jelo. Napravite lice kao osnovu ili eksperimentirajte – no i same oči i usta mogu reći puno toga. Možete mu napraviti i kosu od špageta, naušnice od bobica ili brkove od zobenog brašna!

Vjerojatno će vam se svidjeti i: