pregnancy-week-by-week-week-8

Vi ste u tjednu

8. tjedan trudnoće

Vaša beba

Prošli tjedan mozak je započeo svoj razvoj u tri različite strukture. Ovoga tjedna počinju se razvijati drugi dijelovi tijela: Na rukama i nogama nastaju sićušni mrežasti prstići. A repić koji je do sada bio uočljiv počinje polako nestajati.

No udovi nisu jedini koji se razvijaju! Crijeva vaše bebe također počinju formirati srednju petlju koja se pomiče u pupkovinu jer nema dovoljno mjesta u trbuhu. Čak i u ovom ranom stadiju, crijeva rade na uklanjanju otpada iz tijela.

Za mjesec dana, kada u trbuščiću vaše bebe bude više prostora, crijeva će se vratiti natrag iz pupkovine u trbušnu šupljinu.

Vaš sićušni stanar veličine je bombona, teži oko 0,25 grama i dugačak je od 7 do 17 milimetara. No embrij je više kockast nego okrugao.

Bebino tijelo također počinje postajati osjetljivo na dodir. Razlog tome živčani je sustav koji se razvija i već komunicira s mišićima.

Vaša trudnoća

Vrijeme je za vaš prvi prenatalni pregled! Bez obzira kome povjerite brigu o vašoj trudnoći, važno je da vam odgovaraju njegov ili njezin radni pristup i stavovi.

Vaši pregledi bit će raspoređeni jednom mjesečno do zadnja dva mjeseca, a onda češće sve do poroda. Ti pregledi savršena su prilika za postavljanje pitanja, stoga ne oklijevajte spomenuti sve što vas muči, koliko god vam se čini bitno ili ne! Pitanja zapisujte u razdobljima između pregleda kako ih ne biste zaboravili.

Ovo je predmet mnogih rasprava: Kada podijeliti uzbudljive novosti s ostatkom svijeta? Neki parovi odmah obavijeste bliske prijatelje i rodbinu dok drugi odluče čekati kraj prvog tromjesečja kada trudnoća poodmakne.

Neke žene radije žele pričekati dok trudnoća ne postane uočljiva. Kada ćete reći svojim nadređenima, u potpunosti ovisi o vama. Ako imate rizičnu trudnoću (ili ako su vas jutarnje mučnine prikovale za kupaonicu), bolje je da čim prije obavijestite poslodavca.

Što kažu stručnjaci

"Umor je čest simptom rane trudnoće," kaže stručnjak i medicinska sestra Elaine Zwelling. "Ispravna prehrana, puno sna i vježbanje smanjit će osjećaj iscrpljenosti."

PL_registration_cta_inarticle_banner

Vjerojatno će vam se svidjeti i: