pregnancy-week-by-week-week-9

Vi ste u tjednu

9. tjedan trudnoće

Vaša beba

Čestitamo! Embrij u vama ovoga tjedna ima novo ime: fetus!

A taj fetus sve manje nalikuje ružičastoj grudici. Repić je nestao, a oblik tijela polako se pojavljuje, djelomice zahvaljujući produženju i izravnavanju trupa.

Ovoga je tjedna vaš fetus dugačak oko 2,5 cm – ili otprilike veličine spajalice.

Ovo je važno razdoblje za razvoj ruku i nogu. Noge su se produžile, a počeli su rasti i izdanci od kojih će kasnije nastati nožni prsti. U međuvremenu su narasle ruke i počele su se savijati u području lakta.

A razvija se i osnovna struktura šake! Prsti se jasno razaznaju, a trbuh se također razvija: Strukture iz kojih će nastati jetra, žučni mjehur, slezena i nadbubrežna žlijezda počinju se specijalizirati za svoje funkcije.

Ovo je i početak plesanja! Vaše maleno počinje se žustro micati, reagirajući čak i na poticaje koji dolaze izvan vašeg tijela poput svjetlosti i zvukova. (No, ove ćete pokrete moći osjetiti tek u kasnijim stadijima drugog tromjesečja).

Vaša trudnoća

Do sada ste već sigurno primijetili značajne promjene na grudima. Vjerojatno su punije, teže i možda osjetljive na dodir. Iako će vaše grudi i dalje rasti kako trudnoća napreduje, osjetljivost obično splasne do kraja četvrtog mjeseca.

Počet ćete primjećivati male bijele kvržice na areolama (tamni dio bradavica) – to su Montgomerijeve žlijezde koje proizvode ulja koja vlaže bradavice prilikom dojenja.

Ako niste bili aktivni prije trudnoće, sada je najbolje vrijeme za odabir sigurne aktivnosti kojom se možete baviti do kraja trudnoće: Plivanje, hodanje i joga izvrsni su načini.

Mnogi stručnjaci smatraju da je upravo plivanje najbolja vrsta vježbe za trudnice. Plivanje nije samo odlična kardiovaskularna vježba, već je i vrlo nježno za zglobove koji su skloniji ozljedama tijekom trudnoće.

Hormon relaksin također opušta zglobove kako bi se zdjelica mogla raširiti tijekom poroda. Zbog toga biste trebali izbjegavati tjelovježbe koje bi mogle preopteretiti vaše zglobove, poput trbušnjaka ili istezanja prema nožnim prstima.

Što kažu stručnjaci

Konzumiranje sira odličan je način za unošenje potrebne količine kalcija. Međutim, tijekom trudnoće izbjegavajte meke sireve kao što je brie.

"Meki sirevi mogu sadržavati bakteriju listeriju koja može biti štetna za vas i vašu bebu," kaže stručnjak i medicinska sestra Margaret Comerford Freda.

PL_registration_cta_inarticle_banner

Vjerojatno će vam se svidjeti i: